Kolegij
Studiji
Program za stjecanje kompetencija nastavnika - Model APsihologija
Studijska godina
3ISVU ID
97932ECTS
4
Ciljevi predmeta: Protumačiti studentima individualne razlike ljudi te
značaj tih razlika za društvo općenito i za psihologiju posebno.
Usporediti razlike pojedinaca u sposobnostima, ličnosti i kreativnosti.
Analizirati genetske i okolinske izvore tih razlika, socijalni značaj tih
razlika. Opisati razvoj teorija i modela inteligencije. Opisati osnove
individualnih razlika u ličnosti s naglaskom na evolucijsku
psihologiju, biologijske, situacijske i kulturalne modele. Argumentirati
važnost inteligencije i ličnosti ljudi u svakodnevnome životu.
Protumačiti mjerenje i percepciju individualnih razlika.
Sadržaj predmeta: Povijest diferencijalne psihologije, dimenzije
individualnih razlika. Mjerenje individualnih razlika. Inteligencija:
definiranje i povijest testiranja. Modeli inteligencije. Modeli
inteligencije i mjerenje, razvojni pristup inteligenciji. Inteligencija i
postignuća u životu (školovanje i posao). Posebne i specijalne
intelektualne sposobnosti. Koncept i mjerenje osobina ličnosti.
Dimenzionalni modeli osobina ličnosti (Eysenckov trodimenzionalni
model ličnosti). Dimenzionalni modeli osobina ličnosti (Velepetori i
peterofaktorski model ličnosti). Ličnost i ishodi u životu (školovanje,
posao, romantični odnosi, zdravlje). Razvoj ličnosti. „Vruće“ teorije
inteligencije (socijalna i praktična inteligencija). „Vruće“ teorije
inteligencije (emocionalna inteligencija). Kreativnost – inteligencija,
druga sposobnost ili osobina ličnosti, kreativnost i umjetnost i
znanost. Individualne razlike u raspoloženju i motivaciji.
Chamorro-Premuzic, T. (2007.). Personality and Individual
Differences. (str 1-141). Maidem, Oxford, Carlston: Blackwell
Publishing.
Zarevski, P. (2000.). Struktura i priroda inteligencije. (str. 25-53, 112-
139). Jastrebarsko: Naklada Slap.
Chamorro-Premuzic, T., von Stumm, S. & Furnham, A. (Eds.)
(2011). The Wiley-Blackwell Handbook of Individual Differences.
Oxford: Wiley-Blackwell.
Aiken, L. (1999). Human differences. (str 1-337). New Jersey,
London: Mahwah.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)