Kolegij
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja o metodama mjerenja u psihologiji i
uvid u koncepcije i pristupe mjerenju psihičkih osobina.
Sadržaj predmeta: Psihologijsko mjerenje i njegova upotreba. Povijest
psihologijskog testiranja. Etika u psihologijskom testiranju i procjeni.
Psihologijski test i zadatci u testu. Uvod u metrijske karakteristike
mjernih instrumenata. Mjerenje inteligencije. Mjerenje postignuća.
Mjerenje ličnosti. Mjerenje interesa i vrijednosti. Kompjuterizirano
testiranje.
Utvrditi psihometrijske karakteristike psiholoških mjernih
instrumenata. Suprotstaviti prednosti i nedostatke individualnog i
grupnog testiranja. Odabrati mjere za procjenu ličnosti, sposobnosti,
interesa ili inteligencije. Kritički prosuđivati društvene, pravne i etičke
implikacije psihologijskog testiranja.
Anastasi, A. i Urbina. S.(1997). Psychological testing. Upper Saddle
River, NJ: Prentice Hall.
Furr, R. M., Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction.
Los Angeles: Sage Publications, Inc.
Jackson, C. (2003). Psihologijsko testiranje. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken:
Wiley.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Domaća zadaća | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja o metodama mjerenja u psihologiji i
uvid u koncepcije i pristupe mjerenju psihičkih osobina.
Sadržaj predmeta: Psihologijsko mjerenje i njegova upotreba. Povijest
psihologijskog testiranja. Etika u psihologijskom testiranju i procjeni.
Psihologijski test i zadatci u testu. Uvod u metrijske karakteristike
mjernih instrumenata. Mjerenje inteligencije. Mjerenje postignuća.
Mjerenje ličnosti. Mjerenje interesa i vrijednosti. Kompjuterizirano
testiranje.
Utvrditi psihometrijske karakteristike psiholoških mjernih
instrumenata. Suprotstaviti prednosti i nedostatke individualnog i
grupnog testiranja. Odabrati mjere za procjenu ličnosti, sposobnosti,
interesa ili inteligencije. Kritički prosuđivati društvene, pravne i etičke
implikacije psihologijskog testiranja.
Anastasi, A. i Urbina. S.(1997). Psychological testing. Upper Saddle
River, NJ: Prentice Hall.
Furr, R. M., Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction.
Los Angeles: Sage Publications, Inc.
Jackson, C. (2003). Psihologijsko testiranje. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken:
Wiley.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Domaća zadaća | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja o metodama mjerenja u psihologiji i
uvid u koncepcije i pristupe mjerenju psihičkih osobina.
Sadržaj predmeta: Psihologijsko mjerenje i njegova upotreba. Povijest
psihologijskog testiranja. Etika u psihologijskom testiranju i procjeni.
Psihologijski test i zadatci u testu. Uvod u metrijske karakteristike
mjernih instrumenata. Mjerenje inteligencije. Mjerenje postignuća.
Mjerenje ličnosti. Mjerenje interesa i vrijednosti. Kompjuterizirano
testiranje.
Utvrditi psihometrijske karakteristike psiholoških mjernih
instrumenata. Suprotstaviti prednosti i nedostatke individualnog i
grupnog testiranja. Odabrati mjere za procjenu ličnosti, sposobnosti,
interesa ili inteligencije. Kritički prosuđivati društvene, pravne i etičke
implikacije psihologijskog testiranja.
Anastasi, A. i Urbina. S.(1997). Psychological testing. Upper Saddle
River, NJ: Prentice Hall.
Furr, R. M., Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction.
Los Angeles: Sage Publications, Inc.
Jackson, C. (2003). Psihologijsko testiranje. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken:
Wiley.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Domaća zadaća | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |