Kolegij
Studiji
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Povijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
224942ECTS
5
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim znanstveno
utemeljenim spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama
stanovništva u EU. Poseban naglasak je na regionalnim
demografskim, društvenim, povijesno-političkim i ekonomskim
razlikama starih i novih članica EU, njihovom međuodnosu i
posljedicama tih razlika.
Demografska pitanja se stavljaju u kontekst suvremenih političkih,
društvenih i ekonomskih tema u EU uz kontekstualno povezivanje
znanja i spoznaja različitih znanstvenih disciplina (demografije,
politologije, sociologije, povijesti i ekonomije).
Razumjeti osnovna demografska kretanja u EU, različite teorije o
suvremenim migracijama i utvrđivanje zakonitosti koji ih potiču.
Razumjeti okolnosti koje djeluju na produbljivanje političkih,
društvenih i ekonomskih razlika u EU. Primijeniti teoretske
perspektive za razumijevanje međunacionalnih odnosa u Europi,
procesima demografske tranzicije i procesima globalizacije. Analizirati
i kritički raspravljati o različitim pojavama koje se javljaju i razvijaju u
međunacionalnima odnosima u EU.
1. Ovladavanje temeljnim demografskim pojmovima i teorijama. 2.
Analizirati kretanje i razmještaj stanovništva u EU; razlikovati
hrvatske posebnosti. 3. Napisati jasan i strukturiran pisani rad. 4.
Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 5. Usvojiti sposobnost
samostalnog istraživanja demografskih baza podataka u EU,
skupljanja i odabira literature, samostalne procjene važnosti pojedinog
izvora, kritičkog odnosa spram literature i izvora podataka. 6.
Pridržavati se etičkih načela u radu.
S. Castles, M.J. Miller, The age of migration: International population
movements in the modern world, New York, London 2009. (odabrana
poglavlja); M. Mesić, Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Zagreb
2002. (odabrana poglavlja); I. Nejašmić, I., Demogeografija – stanovništvo
u prostornim odnosima i procesima, Zagreb 2005. (odabrana poglavlja);
A. Wertheimer-Baletić, Stanovništvo i razvoj, Zagreb 1999. (odabrana
poglavlja)
U. Beck, Risikogesellschaft. Auf dem Weg in eine andere Moderne,
Frankfurt am Main 1986; R. Dinkel: Demographie. Band 1:
Bevölkerungsdynamik. Vahlen, München 1989. (postoji engl. prijevod);
G. Heinsohn, R. Knieper, O. Steiger: Menschenproduktion – allgemeine
Bevölkerungstheorie der Neuzeit, Frankfurt am Main 1979, (postoji engl.
prijevod); U. Mueller, Bevölkerungsstatistik und Bevölkerungsdynamik.
Methoden und Modelle der Demographie für Wirtschafts-, Sozial-,
Biowissenschaftler und Mediziner, Berlin/New York 1993, (postoji engl.
prijevod); H. S. Shryock, J. S. Siegel The methods and materials of
demography, San Diego 1976.; A. Wertheimer-Baletić, Demografska
teorija, razvoj stanovništva Hrvatske i populacijska politika, Zagreb, 2017
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu
nastave;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje te predan pismeni seminarski
rad;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene
tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
kumulativno ostvareno na seminarskom radu i
kontinuiranom praćenju
1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; kontinuirano
praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat,
refleksivni osvrt na nastavne sadržaje);
2) Završni ispit (pismeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50-64 %
dobar (3) – 65-79 %
vrlo dobar (4) – 80-89 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – 30%
https://unicath.hr/izvedbeni-planovi-24-25/detaljni-izvedbeni-plan/2024-2025-izborni/demografska-kretanja-u-eu/ 4/5
2) priprema za temu, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje –
40%
1. b) Završni ispit – 30% ocjene (pismeni)
(za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarski rad | 1.14 | 30 |
Esej | 1.52 | 40 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim znanstveno
utemeljenim spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama
stanovništva u EU. Poseban naglasak je na regionalnim
demografskim, društvenim, povijesno-političkim i ekonomskim
razlikama starih i novih članica EU, njihovom međuodnosu i
posljedicama tih razlika.
Demografska pitanja se stavljaju u kontekst suvremenih političkih,
društvenih i ekonomskih tema u EU uz kontekstualno povezivanje
znanja i spoznaja različitih znanstvenih disciplina (demografije,
politologije, sociologije, povijesti i ekonomije).
Razumjeti osnovna demografska kretanja u EU, različite teorije o
suvremenim migracijama i utvrđivanje zakonitosti koji ih potiču.
Razumjeti okolnosti koje djeluju na produbljivanje političkih,
društvenih i ekonomskih razlika u EU. Primijeniti teoretske
perspektive za razumijevanje međunacionalnih odnosa u Europi,
procesima demografske tranzicije i procesima globalizacije. Analizirati
i kritički raspravljati o različitim pojavama koje se javljaju i razvijaju u
međunacionalnima odnosima u EU.
1. Ovladavanje temeljnim demografskim pojmovima i teorijama. 2.
Analizirati kretanje i razmještaj stanovništva u EU; razlikovati
hrvatske posebnosti. 3. Napisati jasan i strukturiran pisani rad. 4.
Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 5. Usvojiti sposobnost
samostalnog istraživanja demografskih baza podataka u EU,
skupljanja i odabira literature, samostalne procjene važnosti pojedinog
izvora, kritičkog odnosa spram literature i izvora podataka. 6.
Pridržavati se etičkih načela u radu.
S. Castles, M.J. Miller, The age of migration: International population
movements in the modern world, New York, London 2009. (odabrana
poglavlja); M. Mesić, Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Zagreb
2002. (odabrana poglavlja); I. Nejašmić, I., Demogeografija – stanovništvo
u prostornim odnosima i procesima, Zagreb 2005. (odabrana poglavlja);
A. Wertheimer-Baletić, Stanovništvo i razvoj, Zagreb 1999. (odabrana
poglavlja)
U. Beck, Risikogesellschaft. Auf dem Weg in eine andere Moderne,
Frankfurt am Main 1986; R. Dinkel: Demographie. Band 1:
Bevölkerungsdynamik. Vahlen, München 1989. (postoji engl. prijevod);
G. Heinsohn, R. Knieper, O. Steiger: Menschenproduktion – allgemeine
Bevölkerungstheorie der Neuzeit, Frankfurt am Main 1979, (postoji engl.
prijevod); U. Mueller, Bevölkerungsstatistik und Bevölkerungsdynamik.
Methoden und Modelle der Demographie für Wirtschafts-, Sozial-,
Biowissenschaftler und Mediziner, Berlin/New York 1993, (postoji engl.
prijevod); H. S. Shryock, J. S. Siegel The methods and materials of
demography, San Diego 1976.; A. Wertheimer-Baletić, Demografska
teorija, razvoj stanovništva Hrvatske i populacijska politika, Zagreb, 2017
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu
nastave;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje te predan pismeni seminarski
rad;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene
tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
kumulativno ostvareno na seminarskom radu i
kontinuiranom praćenju
1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; kontinuirano
praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat,
refleksivni osvrt na nastavne sadržaje);
2) Završni ispit (pismeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50-64 %
dobar (3) – 65-79 %
vrlo dobar (4) – 80-89 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – 30%
https://unicath.hr/izvedbeni-planovi-24-25/detaljni-izvedbeni-plan/2024-2025-izborni/demografska-kretanja-u-eu/ 4/5
2) priprema za temu, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje –
40%
1. b) Završni ispit – 30% ocjene (pismeni)
(za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarski rad | 1.14 | 30 |
Esej | 1.52 | 40 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim znanstveno
utemeljenim spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama
stanovništva u EU. Poseban naglasak je na regionalnim
demografskim, društvenim, povijesno-političkim i ekonomskim
razlikama starih i novih članica EU, njihovom međuodnosu i
posljedicama tih razlika.
Demografska pitanja se stavljaju u kontekst suvremenih političkih,
društvenih i ekonomskih tema u EU uz kontekstualno povezivanje
znanja i spoznaja različitih znanstvenih disciplina (demografije,
politologije, sociologije, povijesti i ekonomije).
Razumjeti osnovna demografska kretanja u EU, različite teorije o
suvremenim migracijama i utvrđivanje zakonitosti koji ih potiču.
Razumjeti okolnosti koje djeluju na produbljivanje političkih,
društvenih i ekonomskih razlika u EU. Primijeniti teoretske
perspektive za razumijevanje međunacionalnih odnosa u Europi,
procesima demografske tranzicije i procesima globalizacije. Analizirati
i kritički raspravljati o različitim pojavama koje se javljaju i razvijaju u
međunacionalnima odnosima u EU.
1. Ovladavanje temeljnim demografskim pojmovima i teorijama. 2.
Analizirati kretanje i razmještaj stanovništva u EU; razlikovati
hrvatske posebnosti. 3. Napisati jasan i strukturiran pisani rad. 4.
Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 5. Usvojiti sposobnost
samostalnog istraživanja demografskih baza podataka u EU,
skupljanja i odabira literature, samostalne procjene važnosti pojedinog
izvora, kritičkog odnosa spram literature i izvora podataka. 6.
Pridržavati se etičkih načela u radu.
S. Castles, M.J. Miller, The age of migration: International population
movements in the modern world, New York, London 2009. (odabrana
poglavlja); M. Mesić, Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Zagreb
2002. (odabrana poglavlja); I. Nejašmić, I., Demogeografija – stanovništvo
u prostornim odnosima i procesima, Zagreb 2005. (odabrana poglavlja);
A. Wertheimer-Baletić, Stanovništvo i razvoj, Zagreb 1999. (odabrana
poglavlja)
U. Beck, Risikogesellschaft. Auf dem Weg in eine andere Moderne,
Frankfurt am Main 1986; R. Dinkel: Demographie. Band 1:
Bevölkerungsdynamik. Vahlen, München 1989. (postoji engl. prijevod);
G. Heinsohn, R. Knieper, O. Steiger: Menschenproduktion – allgemeine
Bevölkerungstheorie der Neuzeit, Frankfurt am Main 1979, (postoji engl.
prijevod); U. Mueller, Bevölkerungsstatistik und Bevölkerungsdynamik.
Methoden und Modelle der Demographie für Wirtschafts-, Sozial-,
Biowissenschaftler und Mediziner, Berlin/New York 1993, (postoji engl.
prijevod); H. S. Shryock, J. S. Siegel The methods and materials of
demography, San Diego 1976.; A. Wertheimer-Baletić, Demografska
teorija, razvoj stanovništva Hrvatske i populacijska politika, Zagreb, 2017
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu
nastave;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje te predan pismeni seminarski
rad;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene
tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
kumulativno ostvareno na seminarskom radu i
kontinuiranom praćenju
1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; kontinuirano
praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat,
refleksivni osvrt na nastavne sadržaje);
2) Završni ispit (pismeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50-64 %
dobar (3) – 65-79 %
vrlo dobar (4) – 80-89 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – 30%
https://unicath.hr/izvedbeni-planovi-24-25/detaljni-izvedbeni-plan/2024-2025-izborni/demografska-kretanja-u-eu/ 4/5
2) priprema za temu, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje –
40%
1. b) Završni ispit – 30% ocjene (pismeni)
(za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarski rad | 1.14 | 30 |
Esej | 1.52 | 40 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |