Kolegij
Cilj predmeta je upoznati studente s psihologijskim aspektom fenomena boli. Sadržaj predmeta: Biološka
osnova boli. Teorije boli. Različite vrste boli. Mjerenje boli. Individualne razlike – utjecaj demografskih,
psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli. Psihološki postupci suzbijanja boli. Kronična bol i
načini suočavanja s bolnim stanjima.
Nakon položenog predmeta student će moći:
- spoznati složenost doživljaja boli i razlikovati pojedine vrste boli
- upoznati biološke osnove boli i različite teorije boli
- prepoznati različite oblike ponašanja u bolnim stanjima
- razumjeti utjecaj psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli
- upoznati različite postupke mjerenja boli i različite psihološke postupke suzbijanja boli
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Biopsihosocijalni pristup boli. U: Havelka
Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Havelka, M. i Meštrović Havelka A. (2021). Abeceda boli. Zagreb: Novi redak.
Caudill, M.A. (2016). Managing pain before it manages you: Fourth Edition. New York,
NY: Guilford Press.
Pridmore, Saxby. (2002). Managing chronic pain : a biopsychosocial
approach. London : Martin Dunitz.
Brummett, C. M. i Cohen, S.P., ur. (2013), Managing Pain: Essentials of Diagnosis and
Treatment. NY: Oxford University Press
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do
89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0,2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0,2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0,3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0,5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |
Cilj predmeta je upoznati studente s psihologijskim aspektom fenomena boli. Sadržaj predmeta: Biološka
osnova boli. Teorije boli. Različite vrste boli. Mjerenje boli. Individualne razlike – utjecaj demografskih,
psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli. Psihološki postupci suzbijanja boli. Kronična bol i
načini suočavanja s bolnim stanjima.
Nakon položenog predmeta student će moći:
- spoznati složenost doživljaja boli i razlikovati pojedine vrste boli
- upoznati biološke osnove boli i različite teorije boli
- prepoznati različite oblike ponašanja u bolnim stanjima
- razumjeti utjecaj psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli
- upoznati različite postupke mjerenja boli i različite psihološke postupke suzbijanja boli
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Biopsihosocijalni pristup boli. U: Havelka
Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Havelka, M. i Meštrović Havelka A. (2021). Abeceda boli. Zagreb: Novi redak.
Caudill, M.A. (2016). Managing pain before it manages you: Fourth Edition. New York,
NY: Guilford Press.
Pridmore, Saxby. (2002). Managing chronic pain : a biopsychosocial
approach. London : Martin Dunitz.
Brummett, C. M. i Cohen, S.P., ur. (2013), Managing Pain: Essentials of Diagnosis and
Treatment. NY: Oxford University Press
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do
89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0,2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0,2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0,3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0,5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |
Cilj predmeta je upoznati studente s psihologijskim aspektom fenomena boli. Sadržaj predmeta: Biološka
osnova boli. Teorije boli. Različite vrste boli. Mjerenje boli. Individualne razlike – utjecaj demografskih,
psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli. Psihološki postupci suzbijanja boli. Kronična bol i
načini suočavanja s bolnim stanjima.
Nakon položenog predmeta student će moći:
- spoznati složenost doživljaja boli i razlikovati pojedine vrste boli
- upoznati biološke osnove boli i različite teorije boli
- prepoznati različite oblike ponašanja u bolnim stanjima
- razumjeti utjecaj psiholoških i socijalnih čimbenika na doživljaj boli
- upoznati različite postupke mjerenja boli i različite psihološke postupke suzbijanja boli
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Biopsihosocijalni pristup boli. U: Havelka
Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Havelka, M. i Meštrović Havelka A. (2021). Abeceda boli. Zagreb: Novi redak.
Caudill, M.A. (2016). Managing pain before it manages you: Fourth Edition. New York,
NY: Guilford Press.
Pridmore, Saxby. (2002). Managing chronic pain : a biopsychosocial
approach. London : Martin Dunitz.
Brummett, C. M. i Cohen, S.P., ur. (2013), Managing Pain: Essentials of Diagnosis and
Treatment. NY: Oxford University Press
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do
89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0,2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0,2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0,3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0,5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |