Kolegij
Ciljevi predmeta: Ovladavanje znanstvenim pristupom u konstrukciji, validaciji i baždarenju mjernih instrumenata u društvenim znanostima.
Sadržaj predmeta: Uradak u zadatku, težina zadatka i distribucija odgovora. Linearne transformacije uratka u zadatku. Uradak u testu. Formiranje ukupnog rezultata. Uradak u testu i varijabilitet testovnih rezultata. Linearne transformacije uratka u testu. Pet metrijskih karakteristika. Diskriminativnost i mjere diskriminativnosti. Diskriminantna valjanost. Pouzdanost. Teorijski modeli pouzdanosti. Test-retest pouzdanost. Teorija paralelnih testova. Spearman-Brown korekcija i pogreška mjerenja. Split-half pouzdanost. Pouzdanost unutarnje konzistencije: alfa i Kuder-Richardsonovi koeficijenti pouzdanosti. Korekcija zbog atenuacije. Vrednovanje razlika individualnih rezultata. Sadržajna valjanost. Kriterijska valjanost. Konstruktna valjanost. Baždarenje. Određivanje normi. Standardizirane skale za izražavanje rezultata. Uspoređivanje rezultata ispitanika u više različitih testova. Objektivnost.
Klasificirati teorijske modele pouzdanosti. Kritički procijeniti prijetnje psihometrijskoj valjanost. Usporediti klasičnu i moderne teorije u psihometriji. Preporučiti psihometrijske tehnike za provjeru valjanosti, pouzdanosti, objektivnosti i osjetljivosti psihologijskih mjernih instrumenata. Vrjednovati individualne rezultate. Pokazati etičku odgovornost u psihologijskom testiranju
- Krković, A. (1978). Elementi psihometrije I. Zagreb: Filozofski fakultet.
- Petz, B. (1981). Izabrana poglavlja iz osnova psihometrije. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske.
- Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken: Wiley.
Furr, R. M. i Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction. Los Angeles: Sage Publications, Inc.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | |
Vježbe | 0.35 | 10 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Ovladavanje znanstvenim pristupom u konstrukciji, validaciji i baždarenju mjernih instrumenata u društvenim znanostima.
Sadržaj predmeta: Uradak u zadatku, težina zadatka i distribucija odgovora. Linearne transformacije uratka u zadatku. Uradak u testu. Formiranje ukupnog rezultata. Uradak u testu i varijabilitet testovnih rezultata. Linearne transformacije uratka u testu. Pet metrijskih karakteristika. Diskriminativnost i mjere diskriminativnosti. Diskriminantna valjanost. Pouzdanost. Teorijski modeli pouzdanosti. Test-retest pouzdanost. Teorija paralelnih testova. Spearman-Brown korekcija i pogreška mjerenja. Split-half pouzdanost. Pouzdanost unutarnje konzistencije: alfa i Kuder-Richardsonovi koeficijenti pouzdanosti. Korekcija zbog atenuacije. Vrednovanje razlika individualnih rezultata. Sadržajna valjanost. Kriterijska valjanost. Konstruktna valjanost. Baždarenje. Određivanje normi. Standardizirane skale za izražavanje rezultata. Uspoređivanje rezultata ispitanika u više različitih testova. Objektivnost.
Klasificirati teorijske modele pouzdanosti. Kritički procijeniti prijetnje psihometrijskoj valjanost. Usporediti klasičnu i moderne teorije u psihometriji. Preporučiti psihometrijske tehnike za provjeru valjanosti, pouzdanosti, objektivnosti i osjetljivosti psihologijskih mjernih instrumenata. Vrjednovati individualne rezultate. Pokazati etičku odgovornost u psihologijskom testiranju
- Krković, A. (1978). Elementi psihometrije I. Zagreb: Filozofski fakultet.
- Petz, B. (1981). Izabrana poglavlja iz osnova psihometrije. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske.
- Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken: Wiley.
Furr, R. M. i Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction. Los Angeles: Sage Publications, Inc.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | |
Vježbe | 0.35 | 10 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Ovladavanje znanstvenim pristupom u konstrukciji, validaciji i baždarenju mjernih instrumenata u društvenim znanostima.
Sadržaj predmeta: Uradak u zadatku, težina zadatka i distribucija odgovora. Linearne transformacije uratka u zadatku. Uradak u testu. Formiranje ukupnog rezultata. Uradak u testu i varijabilitet testovnih rezultata. Linearne transformacije uratka u testu. Pet metrijskih karakteristika. Diskriminativnost i mjere diskriminativnosti. Diskriminantna valjanost. Pouzdanost. Teorijski modeli pouzdanosti. Test-retest pouzdanost. Teorija paralelnih testova. Spearman-Brown korekcija i pogreška mjerenja. Split-half pouzdanost. Pouzdanost unutarnje konzistencije: alfa i Kuder-Richardsonovi koeficijenti pouzdanosti. Korekcija zbog atenuacije. Vrednovanje razlika individualnih rezultata. Sadržajna valjanost. Kriterijska valjanost. Konstruktna valjanost. Baždarenje. Određivanje normi. Standardizirane skale za izražavanje rezultata. Uspoređivanje rezultata ispitanika u više različitih testova. Objektivnost.
Klasificirati teorijske modele pouzdanosti. Kritički procijeniti prijetnje psihometrijskoj valjanost. Usporediti klasičnu i moderne teorije u psihometriji. Preporučiti psihometrijske tehnike za provjeru valjanosti, pouzdanosti, objektivnosti i osjetljivosti psihologijskih mjernih instrumenata. Vrjednovati individualne rezultate. Pokazati etičku odgovornost u psihologijskom testiranju
- Krković, A. (1978). Elementi psihometrije I. Zagreb: Filozofski fakultet.
- Petz, B. (1981). Izabrana poglavlja iz osnova psihometrije. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske.
- Urbina, S. (2014). Essentials of Psychological Testing. Hoboken: Wiley.
Furr, R. M. i Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction. Los Angeles: Sage Publications, Inc.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- vježbe – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | |
Vježbe | 0.35 | 10 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |