Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim fenomenima i činjenicama u području psihologije temeljnih kognitivnih procesa: pažnje, mišljenja, rješavanja problema, donošenja odluka i jezika. Upoznavanje s metodologijom istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Osposobljavanje studenata za samostalno praćenje novih dostignuća u kognitivnoj psihologiji. Sadržaj predmeta: Kognitivna psihologija – znanost o umu. Metodologija istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Neuralne osnove kognitivnih procesa. Percepcija i pažnja – modeli i procesi. Svijest. Vidna kognicija i mentalna imaginacija. Reprezentacija i organizacija znanja. Jezik – priroda i procesi usvajanja. Induktivno i deduktivno zaključivanje. Prosuđivanje i donošenje odluka. Rješavanje problema i kreativnost. Kognicija i emocije. Osnovni fenomeni i teorije iz područja numeričke kognicije.
Objasniti ulogu pažnje i svijesti u višim kognitivnim procesima. Usporediti različite teorijske pristupe reprezentaciji znanja. Objasniti obilježja jezika, jezičnog procesiranja i vezu između jezika i mišljenja. Usporediti teorijska objašnjenja razumijevanja jezika. Usporediti različite vrste mišljenja. Analizirati pogreške i pristranosti prilikom donošenja odluka, zaključaka i rješavanja problema u različitim situacijama. Kritički analizirati metodologiju i etičke aspekte istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. Belmont, CA: Wadsworth. Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Braisby, N. i Gellatly, A. (2005). Cognitive psychology. New York: Oxford University Press. Eysenck, M.W. i Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s handbook. Taylor & Francis Group. Reisberg, D. (2010). Cognition: Exploring the science of mind. New York: Norton & Company. Stančić, V. i Ljubešić, M. (1994) Jezik, govor, spoznaja. Zagreb: HSN.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70%: 1. kolokvij – 30% 2. kolokvij – 20% seminar – 20% 2. Završni pismeni ispit – 30% Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova dobar (3) – 65 do 79,9% bodova dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova