Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim fenomenima i činjenicama
u području psihologije temeljnih kognitivnih procesa: pažnje,
mišljenja, rješavanja problema, donošenja odluka i jezika.
Upoznavanje s metodologijom istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Osposobljavanje studenata za samostalno praćenje novih dostignuća u
kognitivnoj psihologiji.
Sadržaj predmeta: Kognitivna psihologija – znanost o umu.
Metodologija istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Neuralne osnove
kognitivnih procesa. Percepcija i pažnja – modeli i procesi. Svijest.
Vidna kognicija i mentalna imaginacija. Reprezentacija i organizacija
znanja. Jezik – priroda i procesi usvajanja. Induktivno i deduktivno
zaključivanje. Prosuđivanje i donošenje odluka. Rješavanje problema i
kreativnost. Kognicija i emocije. Osnovni fenomeni i teorije iz
područja numeričke kognicije.
Objasniti ulogu pažnje i svijesti u višim kognitivnim procesima.
Usporediti različite teorijske pristupe reprezentaciji znanja. Objasniti
obilježja jezika, jezičnog procesiranja i vezu između jezika i mišljenja.
Usporediti teorijska objašnjenja razumijevanja jezika. Usporediti
različite vrste mišljenja. Analizirati pogreške i pristranosti prilikom
donošenja odluka, zaključaka i rješavanja problema u različitim
situacijama. Kritički analizirati metodologiju i etičke aspekte
istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind,
Research and Everyday Experience. Belmont, CA: Wadsworth.
Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Braisby, N. i Gellatly, A. (2005). Cognitive psychology. New York:
Oxford University Press.
Eysenck, M.W. i Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s
handbook. Taylor & Francis Group.
Reisberg, D. (2010). Cognition: Exploring the science of mind. New
York: Norton & Company.
Stančić, V. i Ljubešić, M. (1994) Jezik, govor, spoznaja. Zagreb:
HSN.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 20%
seminar – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.8 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim fenomenima i činjenicama
u području psihologije temeljnih kognitivnih procesa: pažnje,
mišljenja, rješavanja problema, donošenja odluka i jezika.
Upoznavanje s metodologijom istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Osposobljavanje studenata za samostalno praćenje novih dostignuća u
kognitivnoj psihologiji.
Sadržaj predmeta: Kognitivna psihologija – znanost o umu.
Metodologija istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Neuralne osnove
kognitivnih procesa. Percepcija i pažnja – modeli i procesi. Svijest.
Vidna kognicija i mentalna imaginacija. Reprezentacija i organizacija
znanja. Jezik – priroda i procesi usvajanja. Induktivno i deduktivno
zaključivanje. Prosuđivanje i donošenje odluka. Rješavanje problema i
kreativnost. Kognicija i emocije. Osnovni fenomeni i teorije iz
područja numeričke kognicije.
Objasniti ulogu pažnje i svijesti u višim kognitivnim procesima.
Usporediti različite teorijske pristupe reprezentaciji znanja. Objasniti
obilježja jezika, jezičnog procesiranja i vezu između jezika i mišljenja.
Usporediti teorijska objašnjenja razumijevanja jezika. Usporediti
različite vrste mišljenja. Analizirati pogreške i pristranosti prilikom
donošenja odluka, zaključaka i rješavanja problema u različitim
situacijama. Kritički analizirati metodologiju i etičke aspekte
istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind,
Research and Everyday Experience. Belmont, CA: Wadsworth.
Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Braisby, N. i Gellatly, A. (2005). Cognitive psychology. New York:
Oxford University Press.
Eysenck, M.W. i Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s
handbook. Taylor & Francis Group.
Reisberg, D. (2010). Cognition: Exploring the science of mind. New
York: Norton & Company.
Stančić, V. i Ljubešić, M. (1994) Jezik, govor, spoznaja. Zagreb:
HSN.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 20%
seminar – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.8 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim fenomenima i činjenicama
u području psihologije temeljnih kognitivnih procesa: pažnje,
mišljenja, rješavanja problema, donošenja odluka i jezika.
Upoznavanje s metodologijom istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Osposobljavanje studenata za samostalno praćenje novih dostignuća u
kognitivnoj psihologiji.
Sadržaj predmeta: Kognitivna psihologija – znanost o umu.
Metodologija istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Neuralne osnove
kognitivnih procesa. Percepcija i pažnja – modeli i procesi. Svijest.
Vidna kognicija i mentalna imaginacija. Reprezentacija i organizacija
znanja. Jezik – priroda i procesi usvajanja. Induktivno i deduktivno
zaključivanje. Prosuđivanje i donošenje odluka. Rješavanje problema i
kreativnost. Kognicija i emocije. Osnovni fenomeni i teorije iz
područja numeričke kognicije.
Objasniti ulogu pažnje i svijesti u višim kognitivnim procesima.
Usporediti različite teorijske pristupe reprezentaciji znanja. Objasniti
obilježja jezika, jezičnog procesiranja i vezu između jezika i mišljenja.
Usporediti teorijska objašnjenja razumijevanja jezika. Usporediti
različite vrste mišljenja. Analizirati pogreške i pristranosti prilikom
donošenja odluka, zaključaka i rješavanja problema u različitim
situacijama. Kritički analizirati metodologiju i etičke aspekte
istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind,
Research and Everyday Experience. Belmont, CA: Wadsworth.
Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Braisby, N. i Gellatly, A. (2005). Cognitive psychology. New York:
Oxford University Press.
Eysenck, M.W. i Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s
handbook. Taylor & Francis Group.
Reisberg, D. (2010). Cognition: Exploring the science of mind. New
York: Norton & Company.
Stančić, V. i Ljubešić, M. (1994) Jezik, govor, spoznaja. Zagreb:
HSN.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 20%
seminar – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.8 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |