Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim fenomenima i činjenicama
u području psihologije temeljnih kognitivnih procesa: pažnje,
mišljenja, rješavanja problema, donošenja odluka i jezika.
Upoznavanje s metodologijom istraživanja u kognitivnoj psihologiji.
Osposobljavanje studenata za samostalno praćenje novih dostignuća u
kognitivnoj psihologiji.
Sadržaj predmeta: Kognitivna psihologija – znanost o umu.
Metodologija istraživanja u kognitivnoj psihologiji. Neuralne osnove
kognitivnih procesa. Percepcija i pažnja – modeli i procesi. Svijest.
Vidna kognicija i mentalna imaginacija. Reprezentacija i organizacija
znanja. Jezik – priroda i procesi usvajanja. Induktivno i deduktivno
zaključivanje. Prosuđivanje i donošenje odluka. Rješavanje problema i
kreativnost. Kognicija i emocije. Osnovni fenomeni i teorije iz
područja numeričke kognicije.
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind,
Research and Everyday Experience. Belmont, CA: Wadsworth.
Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Braisby, N. i Gellatly, A. (2005). Cognitive psychology. New York:
Oxford University Press.
Eysenck, M.W. i Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s
handbook. Taylor & Francis Group.
Reisberg, D. (2010). Cognition: Exploring the science of mind. New
York: Norton & Company.
Stančić, V. i Ljubešić, M. (1994) Jezik, govor, spoznaja. Zagreb:
HSN.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)