Kolegij
Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja o izvorima znanstvenih i stručnih informacija, vrstama izvora, pretraživanju baza podataka. Uvođenje u različite komunikacijske diskurse. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti, osposobljavanje za samostalno formalno uobličavanje i predaju pismenog rada (rukopisa) uredništvima znanstvenog časopisa.
Sadržaj predmeta:
Formalni i neformalni izvori informacija, primarni i sekundarni, tiskani i elektronički te služenje njima u studiju i profesionalnom radu. „Klasični“ sekundarni (tiskani) izvori informacija – bibliografije; Internetski izvori i informacijske tehnologije te načini njihova korištenja u studiju: knjižnični katalozi na webu, bibliografske baze podataka na webu. Strategije pretraživanja u knjižničnim katalozima. Pretraživanje baza podataka. Posjet NSK-u i upoznavanje sa svim mogućnostima dolaženja do kvalitetnih informacija. Što je znanstveno komuniciranje, a što je bibliometrijsko praćenje znanstvenog komuniciranja. Oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja te vizualnom prezentacijom potpomognutog izlaganja. Vrste pisanih radova i njihovi elementi. Oblikovanje stručnog i znanstvenog teksta. Elementi dokumentiranja stručnog rukopisa. Osnove citiranja. Vrste bilješki. Struktura bibliografske bilješke. Raspored opisnih elemenata. Sustavi citiranja i oblikovanje bilješki. Objavljivanje stručnog i znanstvenog teksta. Komunikacija s uredništvima i faze u objavljivanju rukopisa.
1. Primijeniti norme hrvatskoga standardnoga jezika u javnoj komunikacji, pisanoj i govorenoj.
2. Opisati temeljne pojmove i značajke akademskoga pisma.
3. Napisati strukturirani pismeni rad rabeći stečena znanja i vještine.
4. Prezentirati zadatak seminara ili vježbi rabeći stečena znanja i vještine.
5. Koristiti programske pakete i alate za prikupljanje, obradu i prezentaciju podataka.
Cox, J., Labert, J. i Frye, C. (2010). Microsoft Office 2010: Korak po korak. Zagreb: Dobar plan.;
Oraić Tolić, D. (2011). Akademsko pismo: Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente. Zagreb: Naklada Ljevak.;
Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N. (2010). Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje. Zagreb: M. E. P.;
Silić, J. (2006). Funkcionalni stilovi hrvatskog jezika. Zagreb: Disput.;
Zelenika, R. (2000). Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela. 4. Izdanje. Rijeka: Ekonomski fakultet, Ljubljana: Ekonomska fakulteta Univerze.;
Dorotić, J. (2018). Vodič za pisanje akademskog eseja. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište. (Dostupno na mreži: httpss://issuu.com/jdorotic/docs/vodic_za_pisanje_akademskog_eseja_2).
Materijal s nastave.
1. Redovito pohađanje nastave
– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu;
2. Uredno izvršene nastavne aktivnosti
– seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje); uredno izvršene tri zadaće (pripremljene i na vrijeme predane tri zadaće); i uredno napisan akademski esej (pripremljen i na vrijeme predan akademski esej);
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
– kumulativno ostvareno na seminarskome izlaganju, na tri zadaće i na akademskome eseju.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti
– seminarsko izlaganje; tri zadaće i akademski esej.
2) Završni ispit (pismeni)
– minimum za prolaz jest 50% ocjene.
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 % bodova
dobar (3) – 65-79 % bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 % bodova
izvrstan (5) – 90% i više bodova.
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) seminarsko izlaganje – maks. 20 bodova (Umijeće izlaganja u PowerPoint-u: fokus na zadanu temu maks. 5; poticanje na raspravu i kvaliteta odgovora na postavljena pitanja maks. 4; organizacija, struktura i jasnoća u izlaganju maks. 3; inovativnost, originalnost i interaktivnost maks. 3; verbalna i neverbalna komunikacija maks. 3; etička korektnost maks. 2.)
2) 1. zadaća – maks. 10 bodova (Word u primjeni: Motivacijsko pismo – maks. 5; CV u Europass formatu – maks 5.)
3) 2. zadaća – maks. 10 bodova (Excel u primjeni: kalendar – maks. 3; adresar – maks. 3; troškovnik – maks. 3; grafikon – maks. 1.)
4) 3. zadaća – maks. 10 bodova (Jezik i stil pisanoga teksta – maks. 10)
5) akademski esej – maks. 20 bodova (Akademski esej napisan prema pravilima akademskoga pisma.)
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (pismeni – za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50% postavljenih pitanja, tj. osvojiti najmanje 15 od maksimalnih 30 bodova).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.36 | 20 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Esej | 0.36 | 20 |
Pohađanje nastave | 0 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 2.46 | 70 |
Završni ispit | 0.54 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja o izvorima znanstvenih i stručnih informacija, vrstama izvora, pretraživanju baza podataka. Uvođenje u različite komunikacijske diskurse. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti, osposobljavanje za samostalno formalno uobličavanje i predaju pismenog rada (rukopisa) uredništvima znanstvenog časopisa.
Sadržaj predmeta:
Formalni i neformalni izvori informacija, primarni i sekundarni, tiskani i elektronički te služenje njima u studiju i profesionalnom radu. „Klasični“ sekundarni (tiskani) izvori informacija – bibliografije; Internetski izvori i informacijske tehnologije te načini njihova korištenja u studiju: knjižnični katalozi na webu, bibliografske baze podataka na webu. Strategije pretraživanja u knjižničnim katalozima. Pretraživanje baza podataka. Posjet NSK-u i upoznavanje sa svim mogućnostima dolaženja do kvalitetnih informacija. Što je znanstveno komuniciranje, a što je bibliometrijsko praćenje znanstvenog komuniciranja. Oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja te vizualnom prezentacijom potpomognutog izlaganja. Vrste pisanih radova i njihovi elementi. Oblikovanje stručnog i znanstvenog teksta. Elementi dokumentiranja stručnog rukopisa. Osnove citiranja. Vrste bilješki. Struktura bibliografske bilješke. Raspored opisnih elemenata. Sustavi citiranja i oblikovanje bilješki. Objavljivanje stručnog i znanstvenog teksta. Komunikacija s uredništvima i faze u objavljivanju rukopisa.
1. Primijeniti norme hrvatskoga standardnoga jezika u javnoj komunikacji, pisanoj i govorenoj.
2. Opisati temeljne pojmove i značajke akademskoga pisma.
3. Napisati strukturirani pismeni rad rabeći stečena znanja i vještine.
4. Prezentirati zadatak seminara ili vježbi rabeći stečena znanja i vještine.
5. Koristiti programske pakete i alate za prikupljanje, obradu i prezentaciju podataka.
Cox, J., Labert, J. i Frye, C. (2010). Microsoft Office 2010: Korak po korak. Zagreb: Dobar plan.;
Oraić Tolić, D. (2011). Akademsko pismo: Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente. Zagreb: Naklada Ljevak.;
Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N. (2010). Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje. Zagreb: M. E. P.;
Silić, J. (2006). Funkcionalni stilovi hrvatskog jezika. Zagreb: Disput.;
Zelenika, R. (2000). Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela. 4. Izdanje. Rijeka: Ekonomski fakultet, Ljubljana: Ekonomska fakulteta Univerze.;
Dorotić, J. (2018). Vodič za pisanje akademskog eseja. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište. (Dostupno na mreži: httpss://issuu.com/jdorotic/docs/vodic_za_pisanje_akademskog_eseja_2).
Materijal s nastave.
1. Redovito pohađanje nastave
– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu;
2. Uredno izvršene nastavne aktivnosti
– seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje); uredno izvršene tri zadaće (pripremljene i na vrijeme predane tri zadaće); i uredno napisan akademski esej (pripremljen i na vrijeme predan akademski esej);
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
– kumulativno ostvareno na seminarskome izlaganju, na tri zadaće i na akademskome eseju.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti
– seminarsko izlaganje; tri zadaće i akademski esej.
2) Završni ispit (pismeni)
– minimum za prolaz jest 50% ocjene.
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 % bodova
dobar (3) – 65-79 % bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 % bodova
izvrstan (5) – 90% i više bodova.
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) seminarsko izlaganje – maks. 20 bodova (Umijeće izlaganja u PowerPoint-u: fokus na zadanu temu maks. 5; poticanje na raspravu i kvaliteta odgovora na postavljena pitanja maks. 4; organizacija, struktura i jasnoća u izlaganju maks. 3; inovativnost, originalnost i interaktivnost maks. 3; verbalna i neverbalna komunikacija maks. 3; etička korektnost maks. 2.)
2) 1. zadaća – maks. 10 bodova (Word u primjeni: Motivacijsko pismo – maks. 5; CV u Europass formatu – maks 5.)
3) 2. zadaća – maks. 10 bodova (Excel u primjeni: kalendar – maks. 3; adresar – maks. 3; troškovnik – maks. 3; grafikon – maks. 1.)
4) 3. zadaća – maks. 10 bodova (Jezik i stil pisanoga teksta – maks. 10)
5) akademski esej – maks. 20 bodova (Akademski esej napisan prema pravilima akademskoga pisma.)
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (pismeni – za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50% postavljenih pitanja, tj. osvojiti najmanje 15 od maksimalnih 30 bodova).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.36 | 20 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Esej | 0.36 | 20 |
Pohađanje nastave | 0 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 2.46 | 70 |
Završni ispit | 0.54 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja o izvorima znanstvenih i stručnih informacija, vrstama izvora, pretraživanju baza podataka. Uvođenje u različite komunikacijske diskurse. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti, osposobljavanje za samostalno formalno uobličavanje i predaju pismenog rada (rukopisa) uredništvima znanstvenog časopisa.
Sadržaj predmeta:
Formalni i neformalni izvori informacija, primarni i sekundarni, tiskani i elektronički te služenje njima u studiju i profesionalnom radu. „Klasični“ sekundarni (tiskani) izvori informacija – bibliografije; Internetski izvori i informacijske tehnologije te načini njihova korištenja u studiju: knjižnični katalozi na webu, bibliografske baze podataka na webu. Strategije pretraživanja u knjižničnim katalozima. Pretraživanje baza podataka. Posjet NSK-u i upoznavanje sa svim mogućnostima dolaženja do kvalitetnih informacija. Što je znanstveno komuniciranje, a što je bibliometrijsko praćenje znanstvenog komuniciranja. Oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja te vizualnom prezentacijom potpomognutog izlaganja. Vrste pisanih radova i njihovi elementi. Oblikovanje stručnog i znanstvenog teksta. Elementi dokumentiranja stručnog rukopisa. Osnove citiranja. Vrste bilješki. Struktura bibliografske bilješke. Raspored opisnih elemenata. Sustavi citiranja i oblikovanje bilješki. Objavljivanje stručnog i znanstvenog teksta. Komunikacija s uredništvima i faze u objavljivanju rukopisa.
1. Primijeniti norme hrvatskoga standardnoga jezika u javnoj komunikacji, pisanoj i govorenoj.
2. Opisati temeljne pojmove i značajke akademskoga pisma.
3. Napisati strukturirani pismeni rad rabeći stečena znanja i vještine.
4. Prezentirati zadatak seminara ili vježbi rabeći stečena znanja i vještine.
5. Koristiti programske pakete i alate za prikupljanje, obradu i prezentaciju podataka.
Cox, J., Labert, J. i Frye, C. (2010). Microsoft Office 2010: Korak po korak. Zagreb: Dobar plan.;
Oraić Tolić, D. (2011). Akademsko pismo: Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente. Zagreb: Naklada Ljevak.;
Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N. (2010). Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno ili stručno istraživanje. Zagreb: M. E. P.;
Silić, J. (2006). Funkcionalni stilovi hrvatskog jezika. Zagreb: Disput.;
Zelenika, R. (2000). Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela. 4. Izdanje. Rijeka: Ekonomski fakultet, Ljubljana: Ekonomska fakulteta Univerze.;
Dorotić, J. (2018). Vodič za pisanje akademskog eseja. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište. (Dostupno na mreži: httpss://issuu.com/jdorotic/docs/vodic_za_pisanje_akademskog_eseja_2).
Materijal s nastave.
1. Redovito pohađanje nastave
– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu;
2. Uredno izvršene nastavne aktivnosti
– seminarske obveze (pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje); uredno izvršene tri zadaće (pripremljene i na vrijeme predane tri zadaće); i uredno napisan akademski esej (pripremljen i na vrijeme predan akademski esej);
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
– kumulativno ostvareno na seminarskome izlaganju, na tri zadaće i na akademskome eseju.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti
– seminarsko izlaganje; tri zadaće i akademski esej.
2) Završni ispit (pismeni)
– minimum za prolaz jest 50% ocjene.
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 % bodova
dobar (3) – 65-79 % bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 % bodova
izvrstan (5) – 90% i više bodova.
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) seminarsko izlaganje – maks. 20 bodova (Umijeće izlaganja u PowerPoint-u: fokus na zadanu temu maks. 5; poticanje na raspravu i kvaliteta odgovora na postavljena pitanja maks. 4; organizacija, struktura i jasnoća u izlaganju maks. 3; inovativnost, originalnost i interaktivnost maks. 3; verbalna i neverbalna komunikacija maks. 3; etička korektnost maks. 2.)
2) 1. zadaća – maks. 10 bodova (Word u primjeni: Motivacijsko pismo – maks. 5; CV u Europass formatu – maks 5.)
3) 2. zadaća – maks. 10 bodova (Excel u primjeni: kalendar – maks. 3; adresar – maks. 3; troškovnik – maks. 3; grafikon – maks. 1.)
4) 3. zadaća – maks. 10 bodova (Jezik i stil pisanoga teksta – maks. 10)
5) akademski esej – maks. 20 bodova (Akademski esej napisan prema pravilima akademskoga pisma.)
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (pismeni – za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50% postavljenih pitanja, tj. osvojiti najmanje 15 od maksimalnih 30 bodova).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.36 | 20 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Domaća zadaća | 0.18 | 10 |
Esej | 0.36 | 20 |
Pohađanje nastave | 0 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 2.46 | 70 |
Završni ispit | 0.54 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |