Course
Study programs
PovijestPovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Year of study
1ISVU ID
97949ECTS
4
Cilj kolegija je putem predavanja, aktivnog sudjelovanja u nastavi, seminarskog rada i samostalnog istraživačkog rada upoznati studente s osnovnim značajkama nastanka samostalne Republike Hrvatske. Sadržaj kolegija: kolegij obuhvaća razdoblje od 1980. do 1998., odnosno jugoslavensku krizu, njezin ratni rasplet, nastanak samostalne hrvatske države te uspostavu ustavno-pravnog poretka na privremeno okupiranim područjima Republike Hrvatske. Težište kolegija bit će na političkoj, vojnoj, diplomatskoj i društvenoj povijesti. |
1. Definirati temeljne pojmove i procese koji se vezuju uz političke i društvene promjene do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998.;
2. Izdvojiti glavne značajke političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998.;
3. Opisati tijek najvažnijih političkih, vojnih, društvenih i humanitarnih događaja do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998.;
4. Interpretirati uzroke i učinke najvažnijih političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj 1989.-1998.;
5. Razlikovati uzroke i posljedice najvažnijih političkih, vojnih, društvenih, humanitarnih i demografskih procesa do kojih je došlo u Hrvatskoj 1989.-1998.;
6. Usporediti glavne političke, vojne, društvene i demografske procese do kojih je došlo u Hrvatskoj u razdoblju 1989.-1998. sa sličnim procesima u drugim zemljama Istočne Europe.;
7. Osmisliti istraživačko pitanje, uz vodstvo predavača provesti istraživanje, temeljem toga napisati jasan i strukturiran pisani rad i održati strukturirano usmeno izlaganje;
8. Preuzimati društveno odgovorno ponašanje, odnosno pridržavati se etičkih načela u radu.
N. Barić (2005.), Srpska pobuna u Hrvatskoj 1990.-1995., Zagreb 2005.; D. Marijan, Slom Titove armije. JNA i raspad Jugoslavije 1987.-1992., Zagreb 2008.; I. Miškulin, “An Avoidable Failure: Peacekeeping in Croatia 1991-1995”, Review of Croatian History 7 (2011) 1; M. Nobilo, Hrvatski feniks: diplomatski procesi iza zatvorenih vrata: 1990.-1997., Zagreb 2000..
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – istraživačka skupina;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti: seminarske obveze, kolokvij.
Završni ispit: usmeni ispit.
Način ocjenjivanja
Način stjecanja bodova:
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
| Način stjecanja ocjene: a) Nastavne aktivnosti: 70 % ocjene: seminarske obveze, kolokvij. b) Završni ispit: 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita) – usmeni ispit.
dovoljan (2) – 50–64,9% |
| Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|
| Academic year | |
|---|---|
| 2025/2026 | [Download] |