Course
Ciljevi predmeta: Upoznavanje studenata sa suvremenim spoznajama o kompleksnom fenomenu zlouporabe sredstava ovisnosti, te stjecanje znanja i vještina za neposredno sudjelovanje u organizaciji preventivnih programa za mlade kao i za provođenje individualnog i obiteljskog savjetovanja.
Sadržaj predmeta: Razvoj kliničke slike ovisnosti. Etiologija zlouporabe sredstava ovisnosti. Utjecaj sredstava ovisnosti na psihičke funkcije. Društvena uvjetovanost širenja ovisnosti. Pristupi prevenciji, tretmanu i
rehabilitaciji ovisnika. Važnost obitelji u prevenciji ovisnosti. Strategija suzbijanja zlouporabe droga u zajednici.
Imenovati bolesti ovisnosti prema međunarodnoj klasifikaciji bolesti. Razlikovati bolesti ovisnosti prema djelovanju psihoaktivne tvari. Protumačiti neurobiologiju supstancijalnih i nesupstancijalnih ovisnosti -
neurotransmiterske puteve, moždane krugove ovisničkog ponašanja i genetiku ovisnosti. Razmotriti individualne razlike u ovisnosti sa psihičkog i fizičkog aspekta. Povezati biološke, psihološke i sociološke čimbenike
ovisničkog ponašanja. Analizirati pristupe u prevenciji i tretmanu bolesti ovisnosti.
Američka Psihijatrijska udruga (2014). DSM 5. Jastrebarsko: Naklada Slap (odabrana poglavlja). Matošić, A. i Puljić, A. (ur.) (2024). Alkohologija. Jastrebarsko: Naklada Slap. Kaplan, H., Sadock, B. (1998). Priručnik kliničke psihijatrije.
Jastrebarsko: Naklada Slap (odabrana poglavlja). Karlović, D. (2016). Psihijatrija. Jastrebarsko: Naklada Slap. Karlović, D. (2016). Neurokemija ponašanja: Zagreb, Medicinska naklada. Hudolin, V. (1992). Alkohološki priručnik. Zagreb: Medicinska naklada. Sakoman, S. (2005). Društvo bez droge? Zagreb: Biblioteka Studije. Sakoman, S. (2002). Obitelj i prevencija ovisnosti. Zagreb: SySprint.
Inaba, W. S. i William, E.C. (2007). Uppers, Downers, All Arounders: Physical and Mental Effects of Psychoactive Drugs. Ashland, Oregon:CNS Publications, Inc. Kušević, V. (1986.) Zloupotreba droga. Zagreb: Hrvatski grafički zavod. Miller, W. R., Rollnick, S. (2013). Motivacijsko intervjuiranje: Pripremanje ljudi za promjenu. Jastrebarsko: Naklada Slap. Moss, A. C., Dyer, K.R., Holt, N.J. (ur.) i Lewis, R. (ur.) (2010).Psychology of Addictive Behaviour. Palgrave Insights in Psychology series.Basingstoke:PalgraveMacmillan. Young, K. S., Nabuco de Abreu, C. (2011).Internet Addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
2. Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe, seminarski rad)
1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
2. Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1.Nastavne aktivnosti – 70%
kolokvij – 30%
vježbe – 30%
seminarski rad – 10%
2. Završni ispit – 30 %
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave
| 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.84 | 30 |
Rad na vježbama | 0.84 | 30 |
Seminarski rad | 0.28 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.16 | 70 |
Završni ispit | 0.84 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Academic year | |
---|---|
2025/2026 | [Download] |