Kolegij
Studiji
KomunikologijaPovijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
267702ECTS
4
Ciljevi kolegija: Pružiti teorijski i praktičan uvid u karakteristike i specifičnosti magazinskog novinarstva. Kroz praktične vježbe omogućiti upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno stvaralaštvo u magazinskom novinarstvu. Studenti upisani na kolegij kao redakcija magazina sudjeluju u osmišljavanju i stvaranju jednoga broja studentskoga lista HKS-a Kompas.
Sadržaj kolegija: Uvod u magazinsko novinarstvo i izdavaštvo, vrste i oblici magazina, magazini u svijetu i u Hrvatskoj, redakcija magazina, izrada magazina: sadržaj, izrada magazina: dizajn, osnovne novinarske vještine u magazinskom novinarstvu, stil u magazinskom novinarstvu, pisanje analitičkih i tematskih članaka, tehnike intervjuiranja, reportaža u magazinskom novinarstvu, subjektivne novinarske vrste u magazinima, kolumne.
Izdvojiti glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Razlikovati osnovne pojmove i oblike u magazinskom novinarstvu.
Analizirati glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Kritički prosuđivati trenutno stanje magazina u Hrvatskoj i svijetu.
Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno kreativno stvaralaštvo u studentskom listu HKS-a Kompas.
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrana poglavlja).
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Fowler-Watt, K.; Allan, S. (ur.) (2013). Journalism: New Challenges. Bournemouth: Centre for Journalism & Communication Research Bournemouth University.
Holmes, T.; Nice, L. (2012). Magazine Journalism. London: Sage Publications.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga.
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
Vilović, G. (2011). Novine, u: Peruško, Z. (ur.). Uvod u medije. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, Hrvatsko sociološko društvo, 67-85.
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno vježbama i dvama kolokvijima.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe;
Prvi kolokvij (pismeni)
Drugi kolokvij (pismeni – prilog za studentski list HKS-a Kompas).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) Prvi kolokvij – max. 25 %;
3) Drugi kolokvij – max. 25 %.
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 0.6 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi kolegija: Pružiti teorijski i praktičan uvid u karakteristike i specifičnosti magazinskog novinarstva. Kroz praktične vježbe omogućiti upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno stvaralaštvo u magazinskom novinarstvu. Studenti upisani na kolegij kao redakcija magazina sudjeluju u osmišljavanju i stvaranju jednoga broja studentskoga lista HKS-a Kompas.
Sadržaj kolegija: Uvod u magazinsko novinarstvo i izdavaštvo, vrste i oblici magazina, magazini u svijetu i u Hrvatskoj, redakcija magazina, izrada magazina: sadržaj, izrada magazina: dizajn, osnovne novinarske vještine u magazinskom novinarstvu, stil u magazinskom novinarstvu, pisanje analitičkih i tematskih članaka, tehnike intervjuiranja, reportaža u magazinskom novinarstvu, subjektivne novinarske vrste u magazinima, kolumne.
Izdvojiti glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Razlikovati osnovne pojmove i oblike u magazinskom novinarstvu.
Analizirati glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Kritički prosuđivati trenutno stanje magazina u Hrvatskoj i svijetu.
Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno kreativno stvaralaštvo u studentskom listu HKS-a Kompas.
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrana poglavlja).
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Fowler-Watt, K.; Allan, S. (ur.) (2013). Journalism: New Challenges. Bournemouth: Centre for Journalism & Communication Research Bournemouth University.
Holmes, T.; Nice, L. (2012). Magazine Journalism. London: Sage Publications.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga.
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
Vilović, G. (2011). Novine, u: Peruško, Z. (ur.). Uvod u medije. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, Hrvatsko sociološko društvo, 67-85.
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno vježbama i dvama kolokvijima.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe;
Prvi kolokvij (pismeni)
Drugi kolokvij (pismeni – prilog za studentski list HKS-a Kompas).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) Prvi kolokvij – max. 25 %;
3) Drugi kolokvij – max. 25 %.
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 0.6 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi kolegija: Pružiti teorijski i praktičan uvid u karakteristike i specifičnosti magazinskog novinarstva. Kroz praktične vježbe omogućiti upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno stvaralaštvo u magazinskom novinarstvu. Studenti upisani na kolegij kao redakcija magazina sudjeluju u osmišljavanju i stvaranju jednoga broja studentskoga lista HKS-a Kompas.
Sadržaj kolegija: Uvod u magazinsko novinarstvo i izdavaštvo, vrste i oblici magazina, magazini u svijetu i u Hrvatskoj, redakcija magazina, izrada magazina: sadržaj, izrada magazina: dizajn, osnovne novinarske vještine u magazinskom novinarstvu, stil u magazinskom novinarstvu, pisanje analitičkih i tematskih članaka, tehnike intervjuiranja, reportaža u magazinskom novinarstvu, subjektivne novinarske vrste u magazinima, kolumne.
Izdvojiti glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Razlikovati osnovne pojmove i oblike u magazinskom novinarstvu.
Analizirati glavne značajke magazina i magazinskog novinarstva.
Kritički prosuđivati trenutno stanje magazina u Hrvatskoj i svijetu.
Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno kreativno stvaralaštvo u studentskom listu HKS-a Kompas.
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrana poglavlja).
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Fowler-Watt, K.; Allan, S. (ur.) (2013). Journalism: New Challenges. Bournemouth: Centre for Journalism & Communication Research Bournemouth University.
Holmes, T.; Nice, L. (2012). Magazine Journalism. London: Sage Publications.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga.
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
Vilović, G. (2011). Novine, u: Peruško, Z. (ur.). Uvod u medije. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, Hrvatsko sociološko društvo, 67-85.
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno vježbama i dvama kolokvijima.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe;
Prvi kolokvij (pismeni)
Drugi kolokvij (pismeni – prilog za studentski list HKS-a Kompas).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) Prvi kolokvij – max. 25 %;
3) Drugi kolokvij – max. 25 %.
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 0.6 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |