Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
263634ECTS
4
The elective course aims to familiarize students with all potential sources of errors that affect the accuracy of laboratory test results, whether performed in a laboratory or on POC devices.
Through lectures, students will learn the fundamentals of proper patient preparation, correct sampling techniques, appropriate sample transport, result interpretation, recognition of interferences, and corrective actions when interferences are present.
The seminars for this elective course are designed to take place within the laboratory, where laboratory samples will be analyzed. Additionally, seminars will include independent student work in a 10-minute presentation on a topic covered in the lectures.
1. Describe the diagnostic approach and diagnostic workup of the patient.
2. Explain biological variations and their impact on the biochemical composition of body fluids.
3. Relate the type of container to the sample for laboratory testing.
4. Compile a list of all potential preanalytical errors.
5. Demonstrate patient preparation for individual laboratory tests.
6. Distinguish preanalytical error and/or interference from pathological findings.
7. Categorize laboratory tests according to urgency.
8. Compare the results obtained with reference intervals, critical values, and the patient's health status.
9. Analyze the results obtained on POC devices.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
- Lenicek Krleza J, Dorotic A, Grzunov A, Maradin M. Croatian Society of Medical Biochemistry and Laboratory Medicine. Capillary blood sampling: national recommendations for the Croatian Society of Medical Biochemistry and Laboratory Medicine. Biochem Med (Zagreb) 2015;25(3):335-58.
- Simundic at al. Recommendation for venous blood sampling. Clin Chem Lab Med 2018;56(12):2015-38. doi: 10.1515/cclm-2018-0602.
- Lenicek Krleza J, Honovic L, Vlasic Tanaskovic J, Podolar S, Rimac V, Jokic A, Post-analytical laboratory work: national recommendations from the Working Group for Post-analytics on behalf of the Croatian Society of Medical Biochemistry and Laboratory Medicine. BiochemMed (Zagreb) 2019;29(2):020502.
1. Regular class attendance (at least 80% attendance)
2. Properly completed seminar obligations
Continuous evaluation of student work through:
1. Teaching activities: 10-minute seminar presentation
2. Final exam (written)
Continuous evaluation of student work in addition to regular class attendance (which is a requirement for taking the exam), adding points for active participation in seminars and the results of the written exam result in an overall grade as follows: sufficient (2): 60-69 points; good (3): 70-79 points; very good (4): 80-89 points; excellent (5): 90-100 points.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Class Attendance | 1.2 | 0 |
Seminar Presentation | 0.8 | 30 |
Total in Class | 2 | 30 |
Final Exam | 2 | 70 |
TOTAL ECTS (Classes + Final Exam) | 4 | 100 |
Izborni kolegij ima za cilj upoznati studente sa svim potencijalnimizvorima pogrešaka koji utječu na točnost rezultata laboratorijskihpretraga izrađenih u laboratoriju ili na POC uređajima.
Studenti će kroz predavanja biti upoznati s osnovama pravilne pripreme bolesnika, pravilnog uzorkovanja, pravilnog transporta i pregleda dobivenih rezultata, prepoznavanju interferencija kao i popravne radnje kada su interferencije prisutne. Seminari ovog izbornog kolegija predviđeni su unutar laboratorija kada bi bili analizirani laboratorijski uzorci. Seminari bi uključili i samostalni rad studenata u obliku 10-minutne prezentacije s izborom teme koja je obrađena kroz predavanja.
1. Opisati dijagnostički pristup i dijagnostičku obradu bolesnika. 2.Objasniti biološke varijacije i njihov utjecaj na biokemijski sastavtjelesnih tekućina. 3. Povezati vrstu spremnika s uzorkom zalaboratorijsku pretragu. 4. Sastaviti popis svih potencijalnihprijeanalitičkih pogrešaka. 5. Demonstrirati pripremu bolesnika zapojedine laboratorijske pretrage. 6. Razlikovati prijeanalitičkupogrešku i/ili interferenciju od patološkog nalaza. 7. Kategoriziratilaboratorijske pretrage prema hitnosti. 8. Usporediti dobivenerezultate s referentnim intervalima, kritičnim vrijednostima izdravstvenim stanjem bolesnika. 9. Analizirati rezultate dobivene naPOC uređajima.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
1.
Čvorišćec D, Čepelak I. Štrausova medicinska biokemija. Medicinskanaklada, Zagreb, 2009.
2.
Leniček Krleža J. i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za kapilarnouzorkovanje krvi. Mediaprint tiskara Hrastić, Zagreb 2016. ISBN:978-953-57778-2-3
3.
Nikolac N i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za uzorkovanjevenske krvi. Gradska tiskara Osijek 2014. ISBN: 978-953-57778-1-6
1.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 80%nastave)
2.
Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.8 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2 | 30 |
Završni ispit | 2 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Izborni kolegij ima za cilj upoznati studente sa svim potencijalnimizvorima pogrešaka koji utječu na točnost rezultata laboratorijskihpretraga izrađenih u laboratoriju ili na POC uređajima.
Studenti će kroz predavanja biti upoznati s osnovama pravilne pripreme bolesnika, pravilnog uzorkovanja, pravilnog transporta i pregleda dobivenih rezultata, prepoznavanju interferencija kao i popravne radnje kada su interferencije prisutne. Seminari ovog izbornog kolegija predviđeni su unutar laboratorija kada bi bili analizirani laboratorijski uzorci. Seminari bi uključili i samostalni rad studenata u obliku 10-minutne prezentacije s izborom teme koja je obrađena kroz predavanja.
1. Opisati dijagnostički pristup i dijagnostičku obradu bolesnika. 2.Objasniti biološke varijacije i njihov utjecaj na biokemijski sastavtjelesnih tekućina. 3. Povezati vrstu spremnika s uzorkom zalaboratorijsku pretragu. 4. Sastaviti popis svih potencijalnihprijeanalitičkih pogrešaka. 5. Demonstrirati pripremu bolesnika zapojedine laboratorijske pretrage. 6. Razlikovati prijeanalitičkupogrešku i/ili interferenciju od patološkog nalaza. 7. Kategoriziratilaboratorijske pretrage prema hitnosti. 8. Usporediti dobivenerezultate s referentnim intervalima, kritičnim vrijednostima izdravstvenim stanjem bolesnika. 9. Analizirati rezultate dobivene naPOC uređajima.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
1.
Čvorišćec D, Čepelak I. Štrausova medicinska biokemija. Medicinskanaklada, Zagreb, 2009.
2.
Leniček Krleža J. i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za kapilarnouzorkovanje krvi. Mediaprint tiskara Hrastić, Zagreb 2016. ISBN:978-953-57778-2-3
3.
Nikolac N i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za uzorkovanjevenske krvi. Gradska tiskara Osijek 2014. ISBN: 978-953-57778-1-6
1.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 80%nastave)
2.
Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.8 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2 | 30 |
Završni ispit | 2 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ishodi učenja
Explain biological variations and their impact on the biochemical composition of body fluids.
Ishodi učenja
Categorize laboratory tests according to urgency and assessment of the function of individual organs or organ systems.
Ishodi učenja
Distinguish preanalytical error and/or interference from pathological findings
Ishodi učenja
Compare the results obtained with reference intervals, critical values, and the patient's health status.