Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
263634ECTS
4
Izborni kolegij ima za cilj upoznati studente sa svim potencijalnimizvorima pogrešaka koji utječu na točnost rezultata laboratorijskihpretraga izrađenih u laboratoriju ili na POC uređajima.
Studenti će kroz predavanja biti upoznati s osnovama pravilne pripreme bolesnika, pravilnog uzorkovanja, pravilnog transporta i pregleda dobivenih rezultata, prepoznavanju interferencija kao i popravne radnje kada su interferencije prisutne. Seminari ovog izbornog kolegija predviđeni su unutar laboratorija kada bi bili analizirani laboratorijski uzorci. Seminari bi uključili i samostalni rad studenata u obliku 10-minutne prezentacije s izborom teme koja je obrađena kroz predavanja.
1. Opisati dijagnostički pristup i dijagnostičku obradu bolesnika. 2.Objasniti biološke varijacije i njihov utjecaj na biokemijski sastavtjelesnih tekućina. 3. Povezati vrstu spremnika s uzorkom zalaboratorijsku pretragu. 4. Sastaviti popis svih potencijalnihprijeanalitičkih pogrešaka. 5. Demonstrirati pripremu bolesnika zapojedine laboratorijske pretrage. 6. Razlikovati prijeanalitičkupogrešku i/ili interferenciju od patološkog nalaza. 7. Kategoriziratilaboratorijske pretrage prema hitnosti. 8. Usporediti dobivenerezultate s referentnim intervalima, kritičnim vrijednostima izdravstvenim stanjem bolesnika. 9. Analizirati rezultate dobivene naPOC uređajima.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
1.
Čvorišćec D, Čepelak I. Štrausova medicinska biokemija. Medicinskanaklada, Zagreb, 2009.
2.
Leniček Krleža J. i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za kapilarnouzorkovanje krvi. Mediaprint tiskara Hrastić, Zagreb 2016. ISBN:978-953-57778-2-3
3.
Nikolac N i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za uzorkovanjevenske krvi. Gradska tiskara Osijek 2014. ISBN: 978-953-57778-1-6
1.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 80%nastave)
2.
Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.8 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2 | 30 |
Završni ispit | 2 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Izborni kolegij ima za cilj upoznati studente sa svim potencijalnimizvorima pogrešaka koji utječu na točnost rezultata laboratorijskihpretraga izrađenih u laboratoriju ili na POC uređajima.
Studenti će kroz predavanja biti upoznati s osnovama pravilne pripreme bolesnika, pravilnog uzorkovanja, pravilnog transporta i pregleda dobivenih rezultata, prepoznavanju interferencija kao i popravne radnje kada su interferencije prisutne. Seminari ovog izbornog kolegija predviđeni su unutar laboratorija kada bi bili analizirani laboratorijski uzorci. Seminari bi uključili i samostalni rad studenata u obliku 10-minutne prezentacije s izborom teme koja je obrađena kroz predavanja.
1. Opisati dijagnostički pristup i dijagnostičku obradu bolesnika. 2.Objasniti biološke varijacije i njihov utjecaj na biokemijski sastavtjelesnih tekućina. 3. Povezati vrstu spremnika s uzorkom zalaboratorijsku pretragu. 4. Sastaviti popis svih potencijalnihprijeanalitičkih pogrešaka. 5. Demonstrirati pripremu bolesnika zapojedine laboratorijske pretrage. 6. Razlikovati prijeanalitičkupogrešku i/ili interferenciju od patološkog nalaza. 7. Kategoriziratilaboratorijske pretrage prema hitnosti. 8. Usporediti dobivenerezultate s referentnim intervalima, kritičnim vrijednostima izdravstvenim stanjem bolesnika. 9. Analizirati rezultate dobivene naPOC uređajima.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
1.
Čvorišćec D, Čepelak I. Štrausova medicinska biokemija. Medicinskanaklada, Zagreb, 2009.
2.
Leniček Krleža J. i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za kapilarnouzorkovanje krvi. Mediaprint tiskara Hrastić, Zagreb 2016. ISBN:978-953-57778-2-3
3.
Nikolac N i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za uzorkovanjevenske krvi. Gradska tiskara Osijek 2014. ISBN: 978-953-57778-1-6
1.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 80%nastave)
2.
Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.8 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2 | 30 |
Završni ispit | 2 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Izborni kolegij ima za cilj upoznati studente sa svim potencijalnimizvorima pogrešaka koji utječu na točnost rezultata laboratorijskihpretraga izrađenih u laboratoriju ili na POC uređajima.
Studenti će kroz predavanja biti upoznati s osnovama pravilne pripreme bolesnika, pravilnog uzorkovanja, pravilnog transporta i pregleda dobivenih rezultata, prepoznavanju interferencija kao i popravne radnje kada su interferencije prisutne. Seminari ovog izbornog kolegija predviđeni su unutar laboratorija kada bi bili analizirani laboratorijski uzorci. Seminari bi uključili i samostalni rad studenata u obliku 10-minutne prezentacije s izborom teme koja je obrađena kroz predavanja.
1. Opisati dijagnostički pristup i dijagnostičku obradu bolesnika. 2.Objasniti biološke varijacije i njihov utjecaj na biokemijski sastavtjelesnih tekućina. 3. Povezati vrstu spremnika s uzorkom zalaboratorijsku pretragu. 4. Sastaviti popis svih potencijalnihprijeanalitičkih pogrešaka. 5. Demonstrirati pripremu bolesnika zapojedine laboratorijske pretrage. 6. Razlikovati prijeanalitičkupogrešku i/ili interferenciju od patološkog nalaza. 7. Kategoriziratilaboratorijske pretrage prema hitnosti. 8. Usporediti dobivenerezultate s referentnim intervalima, kritičnim vrijednostima izdravstvenim stanjem bolesnika. 9. Analizirati rezultate dobivene naPOC uređajima.
Topić E. i sur. Medicinska biokemija i laboratorijska medicina ukliničkoj praksi. Medicinska naklada, Zagreb, 2018.
1.
Čvorišćec D, Čepelak I. Štrausova medicinska biokemija. Medicinskanaklada, Zagreb, 2009.
2.
Leniček Krleža J. i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za kapilarnouzorkovanje krvi. Mediaprint tiskara Hrastić, Zagreb 2016. ISBN:978-953-57778-2-3
3.
Nikolac N i sur. Hrvatsko društvo za medicinsku biokemiju ilaboratorijsku medicinu: Nacionalne preporuke za uzorkovanjevenske krvi. Gradska tiskara Osijek 2014. ISBN: 978-953-57778-1-6
1.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 80%nastave)
2.
Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS BODOVI - koeficijent opterećenja studenta | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.8 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2 | 30 |
Završni ispit | 2 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |