Course
Ciljevi kolegija: Upoznavanje s teorijama i modelima roditeljskog ponašanja te pristupima istraživanju roditeljstva. Analiziranje individualnih i kontekstualnih odrednica roditeljstva. Razumijevanje prijelaza u roditeljsku ulogu i doživljaja roditeljstva. Prepoznavanje i razlikovanje pozitivnih i negativnih roditeljskih odgojnih postupaka te njihovih posljedica na razvoj djece različite dobi. Razumijevanje procesa djelovanja i učinaka roditeljskog ponašanja na razvoj djece različite dobi. Razumijevanje roditeljstva u specifičnih i posebnim okolnostima. Primjena spoznaja o roditeljstvu u promicanju suradnje psihologa i roditelja, potpori roditeljstvu te unaprjeđenju roditeljstva u najboljem interesu djeteta.
Sadržaj kolegija: Suvremeni pristupi istraživanju roditeljstva i učinka roditeljstva na razvoj djece. Modeli i teorijska objašnjenja roditeljskih stilova i dimenzija roditeljstva. Odrednice roditeljstva i roditeljskog ponašanja. Učinci roditeljstva na razvoj privrženosti te spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj djece različite dobi. Prijelaz u roditeljsku ulogu. Roditeljstvo djece različite dobi. Roditeljstvo u specifičnim i posebnim okolnostima. Roditeljska kompetencija. Odgovorno i kompetentno roditeljstvo. Programi podrške roditeljstvu. Suradnja psihologa i roditelja s ciljem promicanja dobrobiti djece.
Razlikovati tipološki i dimenzionalni pristup proučavanju roditeljstva. Objasniti individualne i kontekstualne odrednice roditeljstva. Vrednovati učinke roditeljskog ponašanja na razvoj djece različite dobi u različitim razvojnim područjima. Opisati posebnosti roditeljstva ovisno o dobi i karakteristikama djeteta i obilježjima obitelji. Odabrati prikladne metode i tehnike istraživanja roditeljstva i podrške roditeljstvu. Primijeniti znanja u radu s roditeljima s ciljem unaprjeđenja roditeljstva i osmišljavanja intervencija usmjerenih promociji i podršci odgovornog i kompetentnog roditeljstva.
Čudina-Obradović, M. i Obradović, J. (2006). Psihologija braka i obitelji. Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga. (odabrana poglavlja)
Bornstein, M. H. (Ed.) (2019). Handbook of Parenting. Vol. 1-5. Routledge. (odabrana poglavlja)
Holden, G. W. (2020). Parenting: A Dynamic Perspective. Sage. (odabrana poglavlja)
Sanders, M. R., & Morawska, A. (Eds.) (2018). Handbook of Parenting and Child Development Across the Lifespan. Springer. (odabrana poglavlja)
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
Izrada i izlaganje seminarskog rada
Pismeni
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
kolokvij – 25%
kolokvij – 25%
seminarski rad – 20%
2. Završni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarski rad | 0.6 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0.7 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Academic year | |
---|---|
2025/2026 | [Download] |